Temel Kavramlar

Bu bölümde Temel Kavramlar ile ilgili 15 adet soru bulunmaktadır. Sorularınızı çözdükten sonra “Doğru Cevap” seçeneğine tıklayarak doğru şıkkı görebilirsiniz. Eğer soruları çözmekte zorlanırsanız; kolay anlaşılır detaylı çözümlere “Çözüm için Tıklayınız” seçeneği ile ulaşabilirsiniz. İyi Çalışmalar…

1.SORU

Çözüm için Tıklayınız.


2.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

3.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

4.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

5.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

6.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

7.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

8.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

9.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

10.SORU

Çözüm için Tıklayınız.

Eğer sorular ya da çözümler konusunda bir problem görür veyahut da bir tavsiye de bulunmak isterseniz; sayfanın en altında yer alan “Yorum Yap” seçeneği ile bunları anlık olarak iletebilirsiniz.

Bu içerik www.matematikkolay.net tarafından özel olarak hazırlanmıştır. Kısmen dahi olsa başka platformlarda izinsiz bir şekilde yayınlanamaz, basılamaz. (Sadece öğretmenlerimiz, ders ortamında kullanmak üzere kullanabilirler.)

Temel Kavramlar” üzerine 60 yorum

  1. 12.soru yanlış 12k , 3k ve 4k ye -1 değerini verdikten sonra toplamada yanlışlık yapılmış.
    siz -12+ (-3)+(-4) = -19 yapmışsınız ama -17 olucak düzeltirseniz sevinirim.

  2. 5. Soruya tekrar bakar misiniz
    ben 1. 11
    2 .10
    3. 9
    4. 8
    5 .7
    6. 6yi buldum bunlarin carpimlari en k=11 en b=36 toplamda 47 cikiyor ben mi yanlis yaptim bilmiyorum bakar misiniz acaba tesekkurler.

      • b=7 olursa, a=5 olur. (a/b)+1=c ifadesinde yerine yerleştirirsek (5/7)+1=c olur. c tam sayı olmak zorundaydı. Bu nedenle olmaz.
        Aynı durum b=5 için de geçerli. Yine c sayısı tam sayı çıkmaz.

          • Bunlar şimdi sayı kümeleri testimi parantez içinde temel kavramlar yazıyordu

          • Aslında ikisi de aynı şey. Müfredatta, 9.sınıfta “Sayı Kümeleri” başlığı altında bu konulardan hızlıca bahsediliyor. Bir daha Lise boyunca bahsedilmiyor. Ancak sınava hazırlananlar için önemli bir konu ve genel ismi “Temel Kavramlar” olarak geçiyor.

    • a ve b doğal sayı olmak zorunda, sonuçtaki ifade doğal sayı olacak diye bir şart yok. Bu yüzden soruda hata yok.

  3. sorularınızın hepsini çözdüm. sorularda yanlışlık yok arkadaşlar. emeğinize ellerinize sağlık.

  4. 7. soruda a+b en byük en küçük değer toplamını sormuşsuınuz.
    en byük 16
    en küçük -16 ikisin
    toplamı sıfır fakat siz cevaba 336 demişsiniz soruda a-b sorulmuyor ki neden işareti pozitife döndü anlıyamadım cevap lütfen..

  5. Abi nabtın dopru şık diyorum bakıyorum dank hiç beklemediğim sonuç şaka gibi
    Kolay sor abi bu ne

    • 9.soruda 4x+15y-6z =180÷18 den cevap 10 nasıl oldu anlamadım? İçler dışlar çarpımından (4x+5y-6z) x18=180 den cevabı bulmamız gerekmiyor mu siz nasıl öyle buldunuz anlatır mısınız?? Bu arada sorular çok güzel yanlışlık da yok arkadaşlar teşekkür ederim 🤗

      • İçler dışlar çarpımı yapılarak da soru çözülebilir. Çözümde içler yer değiştirilmiş. 180/18 den 10 bulunmuş. (Orantıda içleri ya da dışları kendi arasında yer değiştirebiliriz. Eşitlik bozulmaz.)

  6. hocam ben beşinci soruyu çok daha yüksek miktarda buldum cevabı. ama ne yazık ki şıklarda yok bile . ben bu soruyu anlamadım

    • Hangi değerleri buluyorsun. a ve b nin farklı pozitif tamsayı olduğuna dikkat ettin mi ?

    • İlk eşitlik düzenlenince a+b=bc olduğu görülüyor. a+b nin de 12 olduğu verilmiş. O zaman b.c=12 dir. Bu çarpıma göre b’nin alabileceği değerler bulunuyor.

    • Tam olarak anlamadım. Biraz daha açıklayabilir misiniz? Çözüme tekrar baktım, bir hata göremedim.

  7. Çok teşekkür ederim.
    Dershaneye verecek param yok ama böyle güzel siteler oldukça dershaneye gerek de yok zaten.

    • Soruda bir yanlışlık göremedik. Gördüğünüz hatayı ayrıntılı bir şekilde anlatabilir misiniz?
      Burdaki sorular konuyu anlamaya yönelik sorulardır. Önümüzdeki sınavlarda çıkıp çıkmayacağını bilemeyiz. Ama daha önceden buna benzer sorular çıktı.

  8. Valla hocam onu bunu bilmem ama 10. soru da hata var. Soruda rakamları farklı olduğu belirtilmiş fakat şıkları ve cevapları rakamları aynı olabilire göre verilmiş ve çözülmüş. Düzeltilmesi gerek, ilginize teşekkür ederim.

  9. abi merhaba bbaskabir sorum olacak suan çözemediğim soru var a.b:-12
    b.c: 42 buna göre a+b+c en kücük değerini istiyor yardım edermisin teşşerkler

    • Çözümde bir problem gözükmüyor. a=1 ve b=2 olduğunda c=20,666.. oluyor. Tam sayı bile gelmiyor.

  10. 14.soruda a yı 0 b yi 1 veriyorsunuz c 21 demişssiniz 21*3= 63 eder b yide 4*1= 4 olarak alıyoruz a yı 0 demişssiniz 5*0=0 pekala 63+4=67 ama soruda =75 çıkıyor eşit gelmiyor ben biyerde yanlış yapıyorum tam olarak nerde hocam

    • Adım adım deniyoruz. a=0 ve b=1 iken c değeri tam sayı gelmiyor. a=0 ve b=2 iken, yine c değeri tam sayı gelmiyor. a=0 ve b=3 iken c değeri 21 geliyor. Yerine koyduğumuzda da 75’i sağlıyor.

Yorum yapın